پرونده بابک رنجانی/ افشای اطلاعات درباره تاکسی ها و ابعاد مالی
تاکسیهای بابک زنجانی متعلق به شرکت او خواهند بود و فقط بحث استخدام راننده مطرح است. استناد به گزارشهای رسمی میتواند یکسری از معادلات را حل کند.
تاکسیهای بابک زنجانی متعلق به شرکت او خواهند بود و فقط بحث استخدام راننده مطرح است. استناد به گزارشهای رسمی میتواند یکسری از معادلات را حل کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن، به نقل از سرنویس قیمت هر کدام از تاکسی های معرفی شده به عنوان تاکسی های شرکت بابک زنجانی حول وحوش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

پرونده بابک رنجانی/ افشای اطلاعات درباره تاکسی ها و ابعاد مالی
به گزارش فرارو؛ داده های منتشر شده از سوی اسنپ نیز مشخص می کند احتمالا بعد شش سال، شرکت بابک زنجانی می تواند با درآمد حاصل از این اقدام اقتصادی، هزینه خرید هر کدام از تاکسی ها را تازه جبران کند. معادله تاکسی های بابک زنجانی به اندازه کافی پیچیده است و صحبت های اخیر رییس شورای شهر تهران ابهاماتی جدید به اصل ماجرا اضافه می کند.
تویوتا bZ3X قرار است نقش تاکسی ها را ایفا کند. محصولی که شرکت واردکننده آن، تیرماه امسال از ورود فقط ۵۰ نسخه به کشور خبر داد ولی شنبه ۲۵ تیر به یکباره شاهد رژه ۳۰۰ نسخه از تویوتا bZ3X در خیابان های تهران بودیم.
تویوتا bZ3X در خود چین یک خودرو ۱۵ تا ۲۲ هزار دلاری حساب می شود که به خاطر تعرفه چهاردرصدی در گمرک ایران، با فاصله اندکی نسبت به بازار جهانی معامله خواهد شد.
ارزش هر کدام از تویوتا bZ3X برای شرکتی که از آنها به عنوان تاکسی برقی استفاده می کند با حساب هزینه گمرکی می تواند تا حول وحوش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بالا رود.
بابک زنجانی ادعا می کند کرایه تاکسی های شرکت او از رقبای حاضر در بازار بیشتر نخواهد بود. یکی از استدلال های بابک زنجانی برای این ادعا نیز، دریافت نشدن کمیسیون شرکت از راننده است.
تاکسی های بابک زنجانی متعلق به شرکت او خواهند بود و گویا بحث استخدام راننده مطرح است. از اینجا به بعد استناد به گزارش های رسمی می تواند یکسری از معادلات را حل کند.
گزارش خود اسنپ مشخص می کند سال گذشته راننده های تمام وقت این شرکت، در ماه به طور متوسط ۴۱ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان درآمد داشته اند.
فرض کنیم همین الان هر کدام از تاکسی های بابک زنجانی همین میزان درآمد ماهانه را داشته باشند. سهم استهلاک و بنزین و سایر پارامترها را هم فقط پنج میلیون تومان درنظر می گیریم. موضوع بعدی، حقوق راننده به حساب می آید. اگر شرکت متعلق به بابک زنجانی، حداقل حقوق قانون وزارت کار یعنی ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم بابت حقوق بپردازد، عایدی نهایی به حول وحوش ۲۰ تا ۲۳ میلیون تومان به ازای هر تاکسی می رسد.
با این اوصاف هزینه تقریبا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی که برای هر خودرو صرف شده، تازه بعد از ۷۵ ماه یعنی بیش از شش سال یر به یر می شود!
اظهارنظر رییس شورای شهر تهران، ابهاماتی جدید در ماجرای تاکسی های بابک زنجانی ایجاد کرده است. مهدی چمران اخیرا گفته تاکسی های برقی که به شرکت بابک زنجانی تعلق دارد، اصلا برای تهران نیست.
طبق صحبت های رییس شورای شهر تهران، تاکسی های بابک زنجانی می توانند در شهری مثل کرج فعالیت داشته باشند و پلاک های این تاکسی های نیز از تهران به کرج تغییر پیدا کرده است.
تاکسی های بابک زنجانی حداقل روی کاغذ نمی تواند گزینه اقتصادی و قابل قبولی باشد. محمدجواد آذری جهرمی یکی از افرادی است که به این موضوع واکنش نشان داده. وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود با بیان سرمایه گذاری ۱.۵ میلیاردی بابک زنجانی روی هر خودرو، به سود ۲۹ میلیون تومانی ماهانه این میزان پول در سپرده گذاری های بانکی اشاره کرده و گفته چرا آدم باهوش و عاقل باید سرمایه را به تاکسی برقی تبدیل کند؟
پایان/*
.