18:37 - 2026/07/10

خبر فوری برای بازنشستگان دولت و کارکنان | اصلاحیه جدید افزایش حقوق ۱۴۰۵ ابلاغ شد؛ جزئیات کامل نحوه محاسبه فوق العاده خاص + جدول مبالغ / سقف جبران کسری برای بازنشستگان جدید ۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال تعیین شد

مصوبه جدید حقوق بازنشستگان ۱۴۰۵ از سوی دولت ابلاغ شد و جزئیات نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان جدید را مشخص کرد. بر اساس این مصوبه، حداقل تأثیر ریالی ناشی از برقراری «فوق‌العاده خاص» برای بازنشستگانی که از ابتدای سال ۱۴۰۵ بازنشسته شده‌اند یا ت...

خبر فوری برای بازنشستگان دولت و کارکنان | اصلاحیه جدید افزایش حقوق ۱۴۰۵ ابلاغ شد؛ جزئیات کامل نحوه محاسبه فوق العاده خاص + جدول مبالغ / سقف جبران کسری برای بازنشستگان جدید ۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال تعیین شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن؛ هیئت وزیران با هدف شفاف‌سازی نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان جدید و صیانت از حقوق افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۵ بازنشسته شده یا تا پایان سال بازنشسته می‌شوند، تبصره‌ای را به بند (۱۲) تصویب‌نامه مربوط به افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۵ الحاق کرد.

جزئیات کامل مصوبه جدید دولت برای حقوق بازنشستگان ۱۴۰۵ | هیات وزیران در تاریخ ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ اصلاحیه بند ۱۲ تصویبنامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۵ را تصویب و در تاریخ ۱۴۰۵/۰۴/۱۰ توسط معاون اول رئیسجمهور ابلاغ کرد . هدف از این اصلاحیه، شفافسازی نحوه اعمال «فوق العاده خاص» برای افرادی است که از ابتدای سال جاری بازنشسته شده یا میشوند .

فوق العاده خاص شاغلان (بند ۴): به میزان ۴۴۰۰ امتیاز با معادل ریالی ۳۰,۵۹۷,۶۰۰ ریال (حدود ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان) برقرار شده است. این مبلغ مشمول کسور بازنشستگی بوده و فقط در محاسبه حقوق بازنشستگی، پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی تأثیر دارد .

فوق العاده خاص بازنشستگان (بند ۱۲): معادل ۹۰ درصد امتیاز بند ۴ که رقم آن ۲۷,۵۴۰,۰۰۰ ریال (حدود ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان) است .

تبصره الحاقی جدید: اگر در محاسبه اولین حقوق بازنشستگی فرد، تأثیر مبلغ ریالی بند ۴ کمتر از ۲۷,۵۴۰,۰۰۰ ریال باشد، این مبلغ تا سقف یادشده برای او جبران می شود .

مصوبه جدید دولت برای حقوق بازنشستگان ۱۴۰۵ ابلاغ شد/جزئیات و نحوه محاسبه

بر اساس این مصوبه که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، حداقل تأثیر ریالی ناشی از برقراری «فوق‌العاده خاص» موضوع برنامه هفتم پیشرفت برای بازنشستگان جدید، ۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال تعیین شده است.

این تصمیم با هدف ایجاد وحدت رویه در محاسبه حقوق بازنشستگان جدید و جلوگیری از تضییع حقوق افرادی که از ابتدای سال جاری مشمول بازنشستگی شده یا می‌شوند، به تصویب رسیده و مبنای محاسبات دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی قرار خواهد گرفت.

تصویب‌نامه درخصوص اصلاح بند ۱۲ تصویبنامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۵ کارکنان و بازنشستگان دولت

سازمان اداری و استخدامی کشور- سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۳۱/۳/۱۴۰۵ به پیشنهاد شماره ۱۳۷۹۶۷ مورخ ۲۵/۳/۱۴۰۵ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

متن زیر به عنوان تبصره به بند (۱۲) تصویب‌نامه شماره ۵۳۲/ت۶۵۴۹۲هـ مورخ ۱۲/۱/۱۴۰۵ الحاق می‌گردد:

تبصره- افرادی که از زمان اجرای این تصویب‌نامه بازنشسته شده و یا می‌شوند، در صورتی که در محاسبه اولین حقوق بازنشستگی آنان، تأثیر مبلغ ریالی افزایش بند (۴) کمتر از بیست و هفت میلیون و پانصد و چهل هزار (۲۷.۵۴۰.۰۰۰) ریال باشد، تا سقف مذکور این مبلغ را دریافت می‌نمایند.

محمدرضا عارف- معاون اول رئیس‌جمهور

 

پایان/*

اندیشه قرن را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

مطالب مرتبط

برنجستان