به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن، مطالعات قبلی ثابت کرده است که یادگیری حرکتی یک فرآیند یک اندازه مناسب برای همه نیست. انواع مختلف یادگیری حرکتی – مانند یادگیری نواختن پیانو – شامل سیستمها و مراحل متفاوت مغز است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه قرن همراه باشید.
مطالعات قبلی ثابت کرده است
که یادگیری حرکتی یک فرآیند یک اندازه مناسب برای همه نیست. انواع مختلف یادگیری حرکتی – مانند یادگیری نواختن پیانو – شامل سیستمها و مراحل متفاوت مغز است. مدتهاست که محققان علاقهمند بودهاند که چگونه تواناییهای شناختی مختلف به این مراحل یادگیری کمک میکنند. مطالعات نشان می دهد که در حالی که برخی از توانایی ها در آغاز یادگیری یک مهارت جدید بسیار مهم هستند، برخی دیگر با کسب مهارت اهمیت بیشتری پیدا می کنند.
نحوه تعامل نیازهای شناختی و فیزیکی هنگام یادگیری نواختن پیانو را بیاموزید!
«یادگیری مهارت های جدید، مانند خواندن و نوشتن، رانندگی با ماشین یا تسلط بر پایه دستی، نیازمند فرآیندهای شناختی است. فلوریان ورشچ، نویسنده این مطالعه، محقق علوم اعصاب شناختی در موسسه فیزیولوژی موسیقی و پزشکی موسیقیدانان و دانشگاه موسیقی هانوفر، گفت: ما میخواستیم بدانیم که آیا نیازهای شناختی ثابت هستند یا زمانی که افراد مسن نواختن پیانو را میآموزند تغییر میکنند یا خیر. ، نمایشنامه و رسانه.
این مطالعه شامل ۸۶ فرد مسن با میانگین سنی ۷۲.۵ سال، از جمله مردان و زنان بود. این شرکت کنندگان بر اساس سلامت عمومی و عدم وجود مسائل عصبی، روانی یا حرکتی قابل توجه انتخاب شدند. در میان آنها، ۳۷ نفر تجربه نوازندگی پیانو داشتند، اگرچه هرکسی که بیش از ۴۰۰۰ ساعت تمرین پیانو داشته باشد، برای حفظ سطح مبتدی در بین سوژه ها کنار گذاشته شد.
وظایف اولیه شامل یادگیری توالی حرکتی از طریق آزمایشات مکرر بود. در ابتدا، شرکتکنندگان با استفاده از پیانوی MIDI یاماها، درگیر یک سکانس مرتبط با پیانو بودند. این کار از شرکت کنندگان می خواست که کلیدها را به ترتیب مشخص فشار دهند، که به صورت بصری نمایش داده می شد و باید تا حد امکان سریع و دقیق اجرا می شد. دنباله به گونهای طراحی شده بود که حلقهای باشد و یک جریان کار پیوسته ایجاد کند.
متعاقباً، شرکتکنندگان یک کار غیرمرتبط با پیانو را بر روی صفحه پاسخ انجام دادند و کلیدها را در یک الگوی متناوب با انگشت اشاره خود فشار دادند. مشابه کار پیانو، این توالی در چندین آزمایش تکرار شد تا یادگیری در طول زمان ارزیابی شود.
برخلاف برخی تئوریهای موجود که نشان میدهند کارهای خوب تمرین شده تقریباً خودکار میشوند، این مطالعه نشان داد که دشواری کار و نیازهای شناختی حتی پس از تکرارهای متعدد کاهش نمییابد. در عوض، به نظر می رسید که نیاز به درگیری شناختی افزایش می یابد و چالش مداوم این وظایف را برای شرکت کنندگان برجسته می کند. این یافته به ویژه مهم است زیرا این مفهوم را به چالش می کشد که تکرار منجر به خودکاری می شود، در عوض نشان می دهد که درگیری شناختی و حرکتی مداوم برای بهبود عملکرد مورد نیاز است.
ورشچ توضیح داد: «به طور سنتی، فرض بر این است که اجرای مهارتها با افزایش تمرین، با حداقل بار شناختی «خودکار» میشود. “نتایج مطالعه ما شگفتانگیز بود، زیرا نشان میدهد که تحت شرایط خاص، نیازهای شناختی نیز میتواند در طول تمرین افزایش یابد.”
به طور کلی، این مطالعه بر تأثیر متقابل بین عملکردهای شناختی و عملکرد حرکتی در طول فرآیند یادگیری تأکید کرد. یافتهها نشان میدهد که در حالی که تواناییهای خاصی در مراحل اولیه یادگیری یک توالی حرکتی جدید حیاتی هستند، با افزایش مهارت، تغییر به سمت سایر منابع شناختی رخ میدهد. این درک دقیق از یادگیری توالی حرکتی می تواند پیامدهای مهمی برای طراحی مداخلات شناختی و فیزیکی با هدف بزرگسالان مسن داشته باشد.
ورشچ گفت: “هدف این پروژه پی ریزی پایه ای برای توسعه نظریه فرآیند شناختی جامع ساخت موسیقی بود.” “نتایج بر پتانسیل یادگیری یک ساز موسیقی برای ایجاد اثرات انتقال شناختی مثبت، به عنوان مثال برای حمایت از پیری سالم تاکید می کند. با این حال، مداخلات باید به اندازه کافی طولانی باشد تا بتوان از پتانسیل انتقال به طور کامل استفاده کرد.»
مطالعه، «برای نواختن پیانو چه چیزی لازم است؟ کارکردهای شناختی حرکتی زیربنای یادگیری حرکتی در بزرگسالان مسن تر، توسط فلوریان ورشچ، ادواردو پاسارتو، هانا لوش، تاکانوری اوکو، آندره لی و اکارت آلتنمولر نوشته شده است.
پایان/*
اندیشه قرن را در ایتا دنبال کنید
اندیشه قرن را در تلگرام دنبال کنید