۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

از حوزه هوش مصنوعی:

ادوبی قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند

پس از نزدیک به یک سال از افزودن قابلیت های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی به نرم افزار محبوب فتوشاپ، ادوبی اکنون قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند.

ادوبی قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن، پس از نزدیک به یک سال از افزودن قابلیت های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی به نرم افزار محبوب فتوشاپ، ادوبی اکنون قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند. این شرکت روز گذشته اعلام کرد که فتوشاپ قادر خواهد بود تصاویر را مستقیماً در داخل برنامه بر اساس دستورات متنی کاربر تولید کند. علاوه بر این، نوآوری های دیگری مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر جدید با الهام از تصاویر مرجع و تولید پس زمینه آسان تر در نظر گرفته شده است. Adobe معتقد است که این ابزارها استفاده از فتوشاپ را هم برای حرفه ای ها و هم برای مبتدیانی که یادگیری نحوه استفاده از این برنامه را برایشان دشوار است، آسان تر می کند.

ارین بویس، مدیر ارشد بازاریابی فتوشاپ در مصاحبه با Engadget می گوید: یک بوم خالی بزرگ گاهی اوقات می تواند بزرگترین مانع باشد. ویژگی جدید فتوشاپ واقعا زمان ایجاد را سرعت می بخشد. مفهوم سازی آن و انتقال آن به بوم هرگز آسان تر نبوده است.

این ویژگی جدید نام بسیار ساده ای دارد و «Generate Image» نام دارد و به عنوان یک گزینه در فتوشاپ درست در کنار گزینه سنتی که به شما امکان وارد کردن تصاویر را به برنامه می دهد، در دسترس خواهد بود.

 ادوبی قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند

ادوبی قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند

ویژگی قبلی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “Generative Fill” که به شما امکان می داد بخش های خاصی از یک تصویر را اضافه، گسترش دهید یا حذف کنید، اکنون بهبود یافته است. این ویژگی اکنون به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به یک تصویر موجود اضافه کنند، به طوری که به طور یکپارچه با تصویر اصلی ترکیب شود.

طی جلسه ای برای نمایش قابلیت های جدید فتوشاپ، یکی از مدیران ادوبی توانست دور یک بشقاب خالی سالاد را خط بکشد و از فتوشاپ بخواهد تا آن را با تصویری از گوجه فرنگی تولید شده توسط هوش مصنوعی پر کند. به این ترتیب او توانست انواع گوجه فرنگی را تولید کند و یکی از آنها را برای گنجاندن در تصویر نهایی انتخاب کند. در مثالی دیگر، یکی از مدیران شرکت تصویری از یک خرس ایجاد کرد که گیتار آکوستیک را تنها با استفاده از دستورات متنی در دست دارد و سپس نسخه اصلی را با چندین نسخه گیتار الکتریک جایگزین کرد، بدون اینکه از ابزارهای پیچیده فتوشاپ یا براش استفاده کند.

این به‌روزرسانی‌ها با Firefly Image 3، آخرین نسخه از خانواده مدل‌های هوش مصنوعی مولد Adobe که دیروز این شرکت معرفی کرد، سازگار است. Adobe می گوید Firefly 3 تصاویر با کیفیت بالاتری تولید می کند، تنوع بیشتری ارائه می دهد و رندرهای شما را بهتر از مدل های قبلی درک می کند. این شرکت ادعا می کند که بیش از ۷ میلیارد تصویر با Firefly تولید شده است.

Adobe تنها شرکتی نیست که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود گنجانده است. در طول سال گذشته، شرکت های بزرگ و کوچک محصولات و خدمات خود را با هوش مصنوعی دوباره اختراع کردند. به عنوان مثال، هر دو گوگل و مایکروسافت محصولات اصلی خود، موتور جستجوی گوگل و مجموعه آفیس را به ترتیب با ویژگی‌های هوش مصنوعی ارتقا داده‌اند. اخیرا متا همچنین شروع به قرار دادن چت ربات هوش مصنوعی خود در فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام کرده است. اما در حالی که باید دید این سرمایه‌گذاری‌ها چگونه نتیجه می‌دهند، ارتقاء ادوبی به فتوشاپ از نظر مادی برای سازندگان محتوا سودمندتر به نظر می‌رسد. این شرکت می گوید ویژگی های جدید هوش مصنوعی فتوشاپ منجر به افزایش ۳۰ درصدی مشترکین فتوشاپ شده است که موفقیتی برای Adobe است.

 ادوبی قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند

ادوبی قصد دارد محصول شاخص خود را با هوش مصنوعی قدرتمندتر به روز کند

با این حال، یکی از بزرگترین ایراداتی که به هوش مصنوعی مولد، به ویژه مورد تاکید هنرمندان، نویسندگان و دیگر متخصصان خلاق، این است که مدل‌ها و محتوای اولیه برای توسعه این فناوری بدون رضایت صاحبان آثار یا بدون پرداخت غرامت استفاده می‌شود. آسیب آنها استفاده شده است. در حال حاضر، شرکت های تولید کننده هوش مصنوعی درگیر ده ها پرونده قضایی از هنرمندان و نویسندگان هستند.

در حالی که Adobe می‌گوید Firefly با استفاده از رسانه‌های دارای مجوز Adobe Stock آموزش دیده است، زیرا برای ایجاد محتوای تجاری طراحی شده است، اما با آنچه رقبایی مانند Midjourney انجام می‌دهند متفاوت است، زیرا مدل‌های آن با هادی برابری می‌کنند، که با کپی غیرقانونی تصاویر از اینترنت یاد می‌گیرد. با این حال، گزارش اخیر بلومبرگ نشان داد که Firefly نیز تا حدی با استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از رقبای مشابه، از جمله Midgerni آموزش دیده است (سخنگوی Adobe به بلومبرگ گفت که کمتر از ۵ درصد از تصاویر موجود در داده های آموزشی از سایر هوش مصنوعی گرفته شده است). . محصولات).

برای رفع نگرانی‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد اطلاعات نادرست، ادوبی اعلام کرده است که تمام تصاویر ایجاد شده در فتوشاپ با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به‌طور خودکار شامل «گواهی‌نامه‌های محتوا» ضد دستکاری می‌شوند، مشابه «برچسب‌های» دیجیتالی که روی ابرداده‌ها اثر می‌کنند. . از فایل و نشان می دهد که تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است. با این حال، این روش هنوز یک مانع کامل در برابر سوء استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست، زیرا روش‌های مختلفی برای جلوگیری و حذف ابرداده و واترمارک وجود دارد.

ویژگی های جدید فتوشاپ از امروز به صورت نسخه آزمایشی و آزمایشی در دسترس کاربران فتوشاپ قرار می گیرد و اواخر سال جاری برای عموم منتشر می شود. در ضمن در صورت علاقه می توانید مراجعه کنید وب سایت adobe Firefly 3 را به صورت رایگان امتحان کنید.

 

پایان/*

اندیشه قرن را در ایتا دنبال کنید

اندیشه قرن را در تلگرام دنبال کنید

مطالب مرتبط