این چیزی است که ما آموخته ایم:
پیشنهادات DOJS از رقابت عظیم در سراسر صنعت چشم پوشی می کند.
- پرونده DOJ نادیده می گیرد که چگونه رقابت شدید صنعت را متحول کرده است. خدمات با بودجه مانند Chatgpt ، Grok ، Deepseek ، Perplexity و Metaai به سرعت کاربران و توزیع را به دست می آورند و نوآوری ها را با سرعت زیادی اضافه می کنند. شواهد در محاکمه نشان داد که Openai معتقد است “آنچه را که برای برنده شدن نیاز دارد” دارد.
- توانایی ما برای ورود به توافق های تبلیغاتی ، این نسل جدید رقابت را حفظ نمی کند. اپل به تازگی تصمیم گرفت تا چتپپ را در Apple Intelligence معرفی کند ، در حالی که موتورولا قبلاً دچار ادغام و کوپیلوت مایکروسافت در دستگاه های جدید RAZR خود شده است.
پیشنهادات وزارت دادگستری باعث می شود مصرف کنندگان با تجربیات بدتر و انتخاب های کمتری داشته باشند.
- SVP از خدمات Eddy Cue گفت که اپل تصمیم می گیرد Google را به نمایش بگذارد زیرا این “بهترین موتور جستجو” است و با نوآوری های جدید مانند نمای کلی هوش مصنوعی بهبود می یابد. در مقابل ، پیشنهادهای DOJ باعث می شود افراد جستجوگر مورد نظر خود را برای افراد سخت تر کنند.
- پیشنهادات DOJ همچنین به مرورگرهای گسترده استفاده می شود و مصرف کنندگان را با انتخاب کمتری رها می کند. اریک محلهایم موزیلا گفت: پیشنهادات وزارت دادگستری به رقابت مرورگر آسیب می رساند و “Firefox را از کار خارج می کند.”
اجباری افشای داده ها باعث تهدید حریم خصوصی آمریکایی ها می شود.
- دکتر کریس کولین ، کارشناس حریم خصوصی ، شهادت داد که پیشنهادات DOJ حتی بیشتر از قانون بازارهای دیجیتال اروپا داده می شود ، تهدید به آشکار کردن اطلاعات و رفتار شخصی افراد و تهدید نقض حریم خصوصی گسترده. انجمن اطلاعات صنعت نرم افزار نوشت: “(من) تقریباً یقین است که به اشتراک گذاری اجباری داده های جستجو ، کاربران و اکوسیستم اینترنتی را در معرض خطرات حریم خصوصی و امنیتی قرار می دهد.”
- حتی یک شاهد از مایکروسافت – شرکتی که بیشترین پیشنهادات DOJ را به دست می آورد – اعتراف کرد که “نگرانی های مربوط به حریم خصوصی تشکیل نشده است.”
واگذاری de facto نوآوری را در یک مقطع بحرانی حفظ می کند.
- در حالی که ما در یک لحظه مهم در مسابقه جهانی فناوری هستیم ، ساندر پیچای شهادت داد که پیشنهادات وزارت دادگستری به یک “واگذاری واقعی” از جستجو می پردازد ، و VP جستجوی لیز رید تأیید کرد که آنها “به طور قابل توجهی مانع” می شوند. در حالی که گوگل هر سال میلیارد ها دلار در تحقیق و توسعه – ۴۹ میلیارد دلار در سال گذشته صرف می کند – پیشنهاد DOJ برای مصادره از مزایای این نوآوری ها ، انگیزه های سرمایه گذاری در آینده را کاهش می دهد.
- دکتر کوین مورفی ، اقتصاددان دانشگاه شیکاگو دریافت که به اشتراک گذاری اجباری داده ها و مالکیت معنوی باعث ایجاد انگیزه برای رقبا برای نوآوری می شود. همانطور که مورفی توضیح داد ، “میانبر برای رسیدن به پایان” معمولاً به شکلی که می خواهید انجام نمی دهد ، و این احتمال بیشتر باعث می شود که رقبا به دنبال کلون کردن گوگل به جای انجام نوآوری متفاوت خود باشند.
واژگون کردن کروم آن را می شکند – و بسیاری از موارد دیگر.
- پیشنهاد DOJ برای شکستن Chrome – که میلیاردها نفر از مردم به صورت رایگان از آن استفاده می کنند – آن را می شکند و منجر به “سایه کروم فعلی” می شود. وی افزود که مرورگر احتمالاً “ناامن و منسوخ” خواهد شد. وکالت وب باز و طیف گسترده ای از صداها موافقت کردند که این امر بیشتر از خوب آسیب می رساند.
- جیسون نیه ، استاد دانشگاه کلمبیا شهادت داد که شکستن کروم “بسیار چالش برانگیز” خواهد بود زیرا عمیقاً در زیرساخت های گوگل ادغام شده است. و نتیجه می تواند محصولاتی مانند مرور ایمن ، Chromeos ، پروژه کروم منبع باز و موارد دیگر را تخریب کند.
- هدر آدکینز ، رئیس امنیت سایبری گوگل هشدار داد که قطع Chrome از زیرساخت های امنیتی گوگل ، میلیاردها نفر را در معرض حملات سایبری قرار می دهد.
پیشنهادات DOJ به رقبا کمک می کند ، نه مصرف کنندگان.
با گذشت چند هفته از شهادت ، ما از یک سری از شرکت های با بودجه خوب که مشتاق دسترسی به فناوری Google هستند ، شنیدیم تا آنها نیازی به نوآوری خود نداشته باشند. آنچه ما نشنیدیم این بود که چگونه پیشنهادات شدید Doj به نفع مصرف کنندگان است – این همان چیزی است که قانون ضد انحصار آمریکایی در مورد آن است.
با ادامه روند حقوقی ، ما همچنان از محصولات مفید و نوآورانه که برای همه کار می کنند ، دفاع خواهیم کرد.