قانون نظام رتبه بندی معلمان به صورت دقیق اجرایی نشده است
نماینده مردم فومن در مجلس با انتقاد از عدم اجرای دقیق قانون رتبهبندی معلمان از وزیر آموزش و پرورش خواست درخصوص تحقق اهداف مندرج در سیاستهای تحول در نظام آموزش و پرورش توضیح دهد.
نماینده مردم فومن در مجلس با انتقاد از عدم اجرای دقیق قانون رتبهبندی معلمان از وزیر آموزش و پرورش خواست درخصوص تحقق اهداف مندرج در سیاستهای تحول در نظام آموزش و پرورش توضیح دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن،کریم معصومی خسروآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با تاکید بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تعمیر واحدهای آموزشی و پاسخگویی به مطالبات معوقه معلمان و اجتناب از بروز مشکلات و وضعیت سال تحصیلی گذشته گفت: برابر ماده (۱) قانون نظام رتبهبندی معلمان مصوب ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و در اجرای جز (۲) بند (الف) ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه هدف از نظام رتبهبندی معلمان افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت و اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی و رضایتمندی شغلی و تربیت حرفه ای معلمان براساس نقشه جامع، استقرار نظام پرداختها بر اساس تخصص و شایستگی و عملکردها و توجه به نیروی انسانی و تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقاء سطح تعلیم و تربیت معلمان بر اساس شاخصهای علمی و مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود اما عملاً تحقق نیفتاده و شاخصهای رتبهبندی نتوانسته به صورت دقیق معلمان را مورد ارزیابی قرار دهد و مشکلات معیشتی آنها را حل نماید و نیز نسبت به بازنشستگان اصل انصاف و عدالت رعایت نشده و پاداش فرهنگیان نیز به صورت مقرر پرداخت نشده است.
پایان/*