به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن، لاماری اکو که پس از لاماری ایما وارد خط مونتاژ آرین پارس موتور شده بود، حالا با قیمت قطعی و تیراژ پایین در برخی نمایندگیها برای فروش آماده شده است.
لاماری اکو در واقع نسخه مونتاژ شده دانگ فنگ آئولوس شاین است که با موتور ۱.۵ لیتر توربو شارژ، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این سدان مونتاژی با مجموعهای از آپشنها و تجهیزات قرار است فعلا بصورت محدود وارد بازار شود. حالا باید دید آیا محصول جدید آرین پارس موتور میتواند همپای رفیق شاسیبلند خود اعتبار کسب کند یا خیر.
مشخصات ظاهری و کابین لاماری اکو
طراحی ظاهر لاماری اکو با لاماری ایما کاملا متفاوت است. لاماری اکو سبک و سیاق دیگری دارد. جلوپنجره بزرگ با ترکیبی از الگوهای هندسی خشن و چراغهای باریک و کشیده با دیلایتهای عمودی.
همچنین خطوط سیال و دینامیک هم در نمای جانبی خودرو به چشم میخورد که در کنار سقف کمی شیبدار و نزدیک به فرم فستبک، کاملا نقش خود را به عنوان یک سدان اسپرت ایفا میکند.
طول لاماری اکو حدود ۴.۸ متر و فاصله محوری آن نزدیک به ۲.۷۷ متر است. پس کابین جادار و کاملا راحتی دارد.
حتی چراغهای سرتاسری LED هم با گرافیک مدرن در قسمت عقب خودرو و المانهای اسپرتمحور سپر کاملا با این فلسفه طراحی هماهنگ شده. در واقع طراحی چهره خشن خودرو –که از هر المان کلاسیگی به دور است- به خوبی جوانان را هدف گرفته است.
کابین اکو کاملا رانندهمحور طراحی شده؛ از فرمان دیکات و صندلیهای یکپارچه گرفته تا داشبورد زاویهدار و دو نمایشگر دیجیتال (یک نمونه بزرگ برای سیستم چندرسانهای و یک نمونه کوچکتر برای پشتآمپر) که به مرکز اصلی تعامل راننده با خودرو بدل شده است.

همچنین ترکیب چرم مصنوعی با دوخت دورنگ، نورپردازی محیطی و قطعات دکوراتیو فلزی کیفیت کابین را افزایش داده اما اتکای بیش از حد اکو به نمایشگر لمسی برای کنترل عملکردهای اصلی مانند تهویه ممکن است حواس راننده را به این حجم امکانات و تکنولوژی پرت کند.
مشخصات فنی لاماری جدید

یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (T‑GDI) به عنوان قلب اکو میتپد. این موتور در لاماری ایما هم استفاده میشود (همان پلتفرم دانگ فنگ آئولوس شاین)؛ با توان تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور.
انتقال قدرت در خودرو مونتازی ایران هم بر عهده گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تَر (W‑DCT) است. استفاده از گیربکس تر نیز به دلیل مقاوت بالا در برابر گرما واکنش مثبتی برای ترافیکهای سنگین محسوب میشود که در مجموع خنککاری بهتر، ساختار مقاومتر، تعویض دندههای نرمتر و دوام بالاتری نسبت به نمونههای خشک دارد.
مصرف سوخت ترکیبی لاماری اکو در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر است که این سدان را در دسته اقتصادیهای کممصرف قرار میدهد.
آپشنهای لاماری اکو چیست؟
آرین پارس موتور برای لاماری جدید خود از مجموعه کامل امکانات رفاهی و ایمنی بهره برده. از جمله امکانات ایمنی این سدان مونتاژی عبارتند از ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، رادار نقطه کور، رادار هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار باز کردن درها.

همچنین امکانات رفاهی بسیاری برای اکو تعبیه شده که میتوان به سانروف، دوربین ۵۴۰ درجه، شارژر بیسیم تلفن همراه، صندلیهای برقی جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سنسورهای نور و باران، تهویه مطبوع الکتریکی و کروز کنترل اشاره کرد.
در بخش فناوریمحور کابین هم بجز نمایشگر لمسی مرکزی، از کلاستر (پشت آمپر) دیجیتالی، فرمان کمکی برقی و سامانه پایش فشار باد تایرها استفاده شده است.
قیمت لاماری اکو و رقبای در بازار
لاماری اکو در نمایندگی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
محصول جدید لاماری در بازار خودرو ایران با رقیبانی چون کیامسی J7، آریزو ۶ پرو، ریسپکت پرایم، هوندا سیتی، جتا VS7، ونوسیا استار و امجی GT روبهروست.