۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

بهزیستی| ارمغان بهزیستی

لایف پلاس بهزیستی| سامانه ارمغان بهزیستی ui

گزارش پیش رو شرح مفصلی است درباره لایف پلاس بهزیستی و سامانه ارمغان بهزیستی ui که در اندیشه معاصر می خوانید.

بهزیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن،سامانه ارمغان بهزیستی ui| ابتدا لازم است که افراد توسط مسئولان مربوطه در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت نام شوند و اطلاعات ورود شامل شناسه کاربری و رمز عبور را دریافت کنند. سپس با وارد کردن این اطلاعات، وارد سامانه شده و از امکانات آن بهره مند گردند. در اندیشه معاصر درباره سامانه ارمغان بهزیستی و لایف پلاس بهزیستی توضیحاتی مطرح کرده ایم.

امروزه خدماتی که اکثر ادارات دولتی و سازمان‌ ها به مردم ارائه می دهند به نوعی وابسته به اینترنت و در بستر سامانه های مختلف می باشد. هر سازمان با روی آوردن به سیستم‌ های آنلاین ارائه خدمات، چندین گام اساسی در پیشبرد هدف خود ایفا می کند و مهمترین آن‌ ها به جرعت افزایش سرعت خدمات دهی ‌می باشد. سازمان بهزیستی نیز از این امر مستثنی نیست و به نوعی با ایجاد چندین سامانه آنلاین، از جمله سامانه ارمغان ui، سامانه دیده‌بان، سامانه فرزند خواندگی و … گام هایی در این راستا برداشته است.

سامانه ارمغان سازمان بهزیستی سامانه ای جهت پرداخت کمک هزینه معیشت، درمان، آموزش، مشاوره، وسائل کمک توانبخشی برای افراد تحت پوشش بهزیستی می باشد. هدف از تشکیل سامانه ارمغان ثبت دقیق اطلاعات جامعه هدف، یکپارچه سازی اطلاعات، خدمات‌ رسانی سریع و به هنگام، کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و دسترسی اطلاعات به روز برای همکاران بهزیستی می باشد.

دیگر هدف والای سامانه ارمغان ui.behzisti.net، ساماندهی جذب کمک‌ های مردمی از سوی موسسات خیریه وابسته به بهزیستی است، که تمامی اطلاعات به صورت شفاف می باشد و با توجه به این مورد، می توان برنامه ریزی دقیقی را در جهت افزایش کمک رسانی به افراد تحت پوشش بهزیستی اعم از افراد ناشنوا یا کم شنوا، افراد نابینا یا کم بینا، افراد دارای معلولیت و محدودیت‌ های حرکتی و بطور کلی افراد و خانواده‌ های تحت پوشش انجام داد.

یکی از آرمان‌ های سامانه ارمغان این است که خیرین محترم بدانند که پول‌ هایشان در کجا و صرف چه چیزی می شود و تمامی هزینه‌ های مصرفی به طور واضح در اختیارشان قرار دارد و البته شایان ذکر است که سازمان‌ ها و نهاد های خیریه موظف هستند تا وارد سامانه ارمغان شده و همچنین مبلغ ریالی کمک هایی را که جمع‌ آوری نموده‌ اند و همینطور شرح خدماتشان را وارد سامانه کنند. بدیهی است که این امر به منظور شفاف‌ سازی جهت مسئولین استانی بهزیستی های سراسر ایران و کمک به آنها در جهت هدفمند کردن کمک رسانی به افراد تحت سرپرستی بهزیستیی ها می باشد.

همان‌ گونه که در ابتدای این مقاله ذکر گردید، صرفا خدمات این سامانه بعنوان کمک خرج برای معیشت افراد تحت سرپرستی نمی باشد، یعنی در زمینه‌ هایی چون کمک هزینه درمان، آموزش و مشاوره نیز پیشگام خدمت‌رسانی می باشد. در کل همانند دیگر سامانه‌ های آنلاین که گوی سبقت را از روش های سنتی گرفته‌‌ اند، این سامانه نیز از چندین لحاظ که گفته شد و در ادامه نیز ذکر خواهد گردید، سامانه‌ ای کارآمد می باشد.

لازم به ذکر است که افراد خود نمی توانند مستقیما در سامانه ارمغان ui ثبت نام کرده و وارد آن شوند. کاربر توسط افرادی که مسئول سامانه ارمغان هستند و مستقر در سازمان بهزیستی آن ناحیه هستند، تعریف می شود و کاربران تعریف شده پس از دریافت شناسه کاربری و رمز عبوری که به آنها اختصاص یافته، می توانند وارد سامانه ارمغان بهزیستی شده و از امکانات آن بهره ببرند.

خدمات سامانه ارمغان بهزیستی به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، پس در صورتی که قصد استفاده از خدمات و امکانات ارائه شده این سامانه را دارید، باید در ابتدا وارد سامانه اینترتی ui.behzisti.net شده و با وارد کردن اطلاعات لازم وارد سامانه ارمغان شوید. در ادامه راهنمای ورود به سامانه ارمغان بهزیستی ارائه شده است.

در ابتدا وارد سایت ارمغان به نشانی اینترنتی ui.behzisti.net شوید.

سپس اطلاعات خواسته شده از جمله کلمه شناسایی و کلمه رمز را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

پس از ورود این دو مورد که از طرف سازمان بهزیستی در اختیارمان است، باید کد امنیتی چهار رقمی را که حالتی پویا دارد و در هربار مراجعه به سامانه ارمغان تغییر می کند را وارد کادر سوم کنیم.

نکته: دقت کنید که در این حالت حتما صفحه کلید کامپیوتر یا گوشی هوشمندتان در زبان انگلیسی قرار گرفته باشد.

پس از تکمیل سه مورد فوق، دکمه‌ ورود را انتخاب می کنیم و در صورت صحت اطلاعات وارده، می توان میز خدمت و به اصطلاح پنل کاربری را مشاهده نمود که شامل مشخصات مراجعه کننده و گزینه‌ هایی است که بنابر نیاز تعریف شده‌اند. توصیه می گردد، حتما پس از اتمام کار در سامانه دکمه خروج را فشرده و از سامانه خارج شوید.

 

نکته: اگر در هنگام فعالیت در سامانه ارمغان بهزیستی به آدرس ui.behzisti.net، به هر دلیلی با مشکلی مواجه شدید، می توان به مرکز بهزیستی ناحیه مربوطه مراجعه کرد و مشکل را با مسئول مربوطه در میان گذاشت و یا طبق تصویر زیر، از قسمت پشتیبانی آنلاین و آفلاین سایت، با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

سامانه فرزند خواندگی سازمان بهزیستی کشور به منظور تسهیل فرآیند فرزند خواندگی راه اندازی شده است. افراد متقاضی می توانند با مراجعه به این سامانه ضمن اطلاع از شرایط لازم برای فرزند خواندگی، مدارک خود را ارسال و از همین سایت نتیجه را استعلام کنند.

نحوه ثبت نام در سامانه ارمغان بهزیستی

برای ورود به سامانه ارمغان بهزیستی ui.behzisti.net بایستی افراد کلمه شناسایی / نام کاربری و کلمه رمز را در محل های خواسته شده وارد کنند. این اطلاعات توسط مسئولان سازمان بهزیستی در اختیار افراد قرار می گیرد و در حال حاضر امکان ثبت نام افراد به صورت مستقل در سایت در نظر گرفته نشده است.

پس از درج اطلاعات و ورود عدد تصادفی که در کادر قابل مشاهده است، افراد می توانند به سامانه وارد و از خدمات آن استفاده کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی در رابطه با ورود به سایت ارمغان بهزیستی امکان ارتباط آنلاین و آفلاین با پشتیبانی جهت رفع آن در همان صفحه و سمت چپ پیش بینی شده است.

امکانات سامانه ارمغان بهزیستی ui.behzisti.net

همان طور که گفته شده، سامانه ارمغان بهزیستی به نشانی ui.behzisti.net کشور در جهت محقق ساختن اهدافی که ذکر شد خدمات و امکاناتی را در اختیار افراد تحت تکفل بهزیستی و یا سازمان‌ های خیریه و افراد خیر قرار میدهد که در ادامه به چند مورد از مهم ترین این خدمات اشاره شده است.

ثبت دقیق اطلاعات پایه مددجویان شامل اشتغال، بیمه، تحصیلات و مسکن و بیماری های خاص و گزارش گیری از این اطلاعات، ثبت دقیق اطلاعات کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت و کد های مربوطه بر اساس معیار ICF ، صدور کارت هوشمند معلولین با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه ارمغان، امکان استعلامات مربوط به سازمان ثبت احوال و تامین اجتماعی، استعلام بیمه خدمات درمانی در راستای تسریع خدمت رسانی به جامعه هدف.

همچنین مسئولین رسیدگی کننده به امور این سامانه در مراکز بهزیستی می توانند افزون بر موارد ذکر شده از امکاناتی نظیر پیگیری وضعیت پرونده های سازمان مشتمل بر پرونده معلولین، پرونده زنان سرپرست خانوار و پرونده معلولین ضایعه نخاعی و فرزندان شبه خانواده و پرونده های چند قلویی و زمان و پیگیری پرداخت مستمری و کسورات مستمری، تغییر شماره حساب دریافت مستمری و … بهره مند شوند.

به منظور تجزیه و تحلیل آمار نیز امکاناتی در سامانه ارمغان ui است که مدیران و مسئولین اجرایی با مطالعه و تجزیه و تحلیل آنها می توانند گام بعدی در جهت برنامه ریزی را با علم و موثرتر بردارند که این امکانات عبارتند از: دریافت اطلاعات آخرین کمک مالی و غیر مالی ارائه شده به جامعه هدف و گزارش گیری از آخرین وضعیت پرداختی، تکمیل مقیاس توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و امکان گزارش گیری از وضعیت این افراد.

پایان/*

اندیشه قرن را در ایتا دنبال کنید

اندیشه قرن را در تلگرام دنبال کنید

مطالب مرتبط