۱۸:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۲

چگونه سیستم های ارزش مغز خود را آموزش دهیم

بررسی آنچه ما ارزش داریم: علوم اعصاب انتخاب و تغییربشر توسط امیلی فالک. WW Norton & Company. 273 ص ۲۹.۹۹ دلار. اسکن مغز اکنون نمی تواند آنچه را که مردم فکر می کنند نشان دهد. اما اخیراً ، امیلی فالک فاش می کند ، دانشمندان علوم اعصاب م...

چگونه سیستم های ارزش مغز خود را آموزش دهیم



بررسی آنچه ما ارزش داریم: علوم اعصاب انتخاب و تغییربشر توسط امیلی فالک. WW Norton & Company. 273 ص ۲۹.۹۹ دلار.

اسکن مغز اکنون نمی تواند آنچه را که مردم فکر می کنند نشان دهد. اما اخیراً ، امیلی فالک فاش می کند ، دانشمندان علوم اعصاب مناطقی از مغز (واقع در قشر جلوی مغز و جسم مخطط شکمی) را در رابطه با خودآگاهی ، ارتباط اجتماعی و یک سیستم ارزشی که گزینه های مختلفی را در یک وضعیت معین مشخص می کند ، شناسایی کرده و یکی از آنها را انتخاب کرده اند.

در آنچه ما ارزش داریم، فالک ، استاد ارتباطات ، روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا و مدیر آزمایشگاه عصبی علوم موسسه ، آخرین تحقیقات را در این زمینه ها و تجربیات شخصی خود در یک بررسی آموزنده از مکانیک و پیامدهای زندگی واقعی “با شماره گیری فعالیت سیستم ارزش بالا و پایین” ترسیم می کند. فالک همچنین نشان می دهد که وقتی تصمیمی اتخاذ شده است ، مغز چگونه به نظر می رسد و نتایج را به محاسبات بعدی تبدیل می کند. در یک “ارزیابی مجدد” ، سیستم کنترل شناختی در بهترین حالت می تواند احساسات منفی را کاهش دهد تا بهترین موارد را انتخاب کند.

اگرچه بسیاری از توصیه های عملی Falk برای آموزش مغز برای برخی از خوانندگان آشنا خواهد بود ، اما ممکن است آنها را برای اجرای آنها فراهم کنند.

فالک خاطرنشان می کند که مردم تمایل به ارزیابی گزینه ها دارند ، از نظر اینکه آیا آنها “به من مرتبط هستند” و احتمالاً سود یا درد شخصی یا درد از آنها انتظار دارند. برخی از خصوصیات ما – شرافت ، جاه طلبی ، ادب ، عصبی ، آشفتگی – “اصلی” از دیگران هستند. برای بهتر و بدتر ، ما اغلب “تخفیف زمانی” را تمرین می کنیم و بیشترین وزن را به عواقب فوری تصمیمات می دهیم ، به جای اینکه خودمان فعلی خود را با خود آینده خود تراز کنیم. از طرف دیگر ، احساس خود ما ثابت نیست و تقریباً همیشه شامل صفات در تعارض با یکدیگر است ، بسته به شرایط ، این امکان را فراهم می کند ، برای انتخابی که می کنیم – در حال حاضر یا صرفه جویی در بازنشستگی – به نظر می رسد سازگار یا ناسازگار با کسانی که هستیم. مدیتیشن ، که در قشر جلوی مغز داخلی ثبت نام می کند ، می تواند به کاهش یک حس سفت و سخت از یک هسته اصلی کمک کند و رفتارهای متناسب با ما را تقویت کند. پیام های شخصی که به عنوان مثال به تاریخ سیگاری اشاره می کند ، دلایل ترک و چالش هایی که با او روبرو است ، نسبت به توصیه های بهداشت عمومی مؤثرتر است.

برنامه نویسی پیش بینی کننده

سیستم های ارتباط اجتماعی در مغز ما ، که در تمام دوران کودکی رشد می کنند ، همچنین نقش مهمی در محاسبات ارزش از طریق “برنامه نویسی پیش بینی کننده” دارند که با بازخورد مثبت مانند آن رفتار می کند ، مانند آغوش ، شکلات و پول.

آزمایشات تصادفی نشان داد که دانشجویان کالج هنگام دریافت پیام های متنی مربوطه هر روز الکل کمتری مصرف می کنند و در مورد همسالان محترم که کمتر از آنها می نوشیدند یادآوری می شود. مدارس ابتدایی و متوسطه که در آن “دانش آموزان بذر” هنجارهای مثبت را الگوبرداری کردند ، کاهش قابل توجهی در حوادث و در نتیجه نظم و انضباط را تجربه کردند. افرادی که دوستانشان به طور فعال ورزش می کردند ، به پیام های مربیگری مثبت تر پاسخ دادند. صورتحساب برق که هزینه های خانه داران را با همسایگان خود مقایسه می کند ، شیوه های قابل توجهی در زمینه حفاظت از انرژی ایجاد می کند. ارائه “لایک” بر محاسبات ارزش تأثیر می گذارد. “بسته بندی وسوسه” – ارائه مردم با کتابهای صوتی مورد علاقه خود ، که آنها فقط می توانند در ورزشگاه از آنها استفاده کنند – با حضور بسیار بیشتر در کلاس های تمرینی.

و بنابراین ، اگرچه او به خوبی از نگرانی های گسترده آگاه است که انطباق نشانه ای از مصنوعی بودن ، عدم اطمینان و احساس ضعیف از خود است ، و روند نزولی بسیار واقعی ارتباط اجتماعی ، به ویژه با گسترش داده های مغرضانه ، نقل قول های انتخابی منابع ، همبستگی با علت ، زبان التهابی ، اسناد و مدارک در مورد هرز علت ، پیرامون اجتماعی ، و تقویت کننده های هرز. پاسخ دادن به دیگران اغلب با تأثیرگذاری بر “محاسبات ارزش ما ، اعتقادات خصوصی و ما چه کسی هستیم” رفتار بیرونی را برای بهتر تغییر می دهد.

افشای خود

خود افشای همچنین پیوند با افراد دیگر و ارتباط آنها با ما را تقویت می کند. از آنجا که مغز ما ماهیت و کیفیت آن روابط را ثبت می کند ، و چه کسی می تواند برای مشاوره ، پشتیبانی و همدلی به آن وابسته باشد ، Falk توصیه می کند “تعصب متن” ما را با تهیه لیست هایی از کتابهایی که خوانده ایم ، پادکست هایی را که به آنها گوش می دهیم ارزیابی کنیم ، افرادی که ما با آنها بیشتر صحبت می کنیم تا به خودمان یادآوری کنیم “ایده های آنها بیشترین اولویت را دارند”.

و در مکالمات “که صریحاً فرضیات و تفسیرهای پیش زمینه سطحی” را انجام می دهند ، درگیر شوید و به دیگران فرصت دهید تا به درک خود صدای خود را بدهند. Falk نشان می دهد که ابتدا ایجاد زمین مشترک (از طریق “مباحث LaunchPad”) و سپس به مسائل بحث برانگیزتر ، تمایل به گفتگوهای صادقانه تر و فرصتی بهتر برای نزدیک شدن به اجماع دارد.

فالک همچنین اهمیت فرهنگ در شکل دادن به رفتار و خودآگاهی مغز ، ارتباط اجتماعی و سیستم های ارزشمند را برجسته می کند. به عنوان مثال ، فرهنگ های غربی فعالیت بیشتری را در مناطق خودبندی نسبت به فرهنگ های آسیای شرقی نشان می دهند. بزرگسالان جوان لاتینکس به خانواده های خود بیش از افراد گروه های دیگر با کارهای خانگی ، مراقبت از خواهر و برادران ، مشاغل و امور مالی کمک می کنند. اما در اینجا ، تأثیر فرهنگ و حتی گزینه های مربوط به هویت های قومی و نژادی ثابت نیست.

هنگامی که ما ایده ها را به اشتراک می گذاریم ، “مقادیر از مغز به مغز منتقل می شوند.” “انتخاب هایی که ما به صورت جداگانه بر دیگران تأثیر می گذاریم و گزینه های آنها بر ما تأثیر می گذارد … و این شیوه ای که سیستم های اجتماعی ، خود و ارزشمند ما در وهله اول اطلاعات می گیرند ، تغییر می دهد.”

مطالب مرتبط