۲۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۹

آیا می توانید از آرکیپت های یونگی برای ایجاد یک گفتار عالی استفاده کنید؟

مدتی است که من در مورد Archetypes صحبت کردم ، اما اخیراً به دلیل یک رمان علمی تخیلی که می خواندم در مورد آنها فکر می کردم ، که پر از آنها بود. در اصل ، یک آرکیپت یک مدل از یک شخصیت یا بخشی از یک شخصیت است. کلمه و مفهوم مدتهاست که وجود دار...

آیا می توانید از آرکیپت های یونگی برای ایجاد یک گفتار عالی استفاده کنید؟



مدتی است که من در مورد Archetypes صحبت کردم ، اما اخیراً به دلیل یک رمان علمی تخیلی که می خواندم در مورد آنها فکر می کردم ، که پر از آنها بود. در اصل ، یک آرکیپت یک مدل از یک شخصیت یا بخشی از یک شخصیت است. کلمه و مفهوم مدتهاست که وجود دارد ، اما آنها توسط روانشناس بزرگ سوئیسی کارل یونگ محبوبیت زیادی پیدا کردند. آرکیپت های یونگین ، به طور گسترده ، نمادها ، شخصیت ها و روایات مکرر هستند که ممکن است با همه انسان طنین انداز شوند و از مرزهای فرهنگی فراتر می روند.

یونگ در درجه اول جنبه های یک شخص بود – خود ، سایه (سمت تاریک شما) و شخصیت (چهره ای که به جهان می گذارید). اما او همچنین در مورد بسیاری از افراد دیگر و جنبه های مردم و دنیای طبیعی صحبت کرد ، که می تواند باستانی باشد ، از کودک ، مادر و پیرمرد خردمند ، به قهرمان ، مربی و کاشف و حتی ماهی و موجودات دیگر.

ایده این است که ، به عنوان مثال ، مادر خاصی که شما را بزرگ کرده است ، از بعضی جهات با مادر باستانی طنین انداز می شود و نه به روش های دیگر. ما در بهترین و کامل ترین زندگی می کنیم وقتی که با تمام آرکیپت هایی که از طریق این روابط احضار می کنیم ، هماهنگ هستیم.

یونگ معتقد بود که آرکیپت ها واقعی هستند – نوعی پل بین دنیای روانشناختی درونی ما و دنیای واقعی در آنجا. بیش از این ، همه ما به خرد و درک جهانی از طریق و با این آرکیپ ها دسترسی داریم.

در سخنرانی عمومی ، Archetypes می تواند مضامین جهانی را بیرون ببرد و به ناخودآگاه جمعی از مخاطب بپردازد. استفاده از archetypes می تواند به شما در ایجاد روایتی قانع کننده کمک کند که با عمیق ترین قسمت های روان شنوندگان شما صحبت کند.

Archetypes مانند قهرمان ، مربی و کاوشگر هر یک از ویژگی های خاصی دارند که می تواند پیام شما را تجسم کند. به عنوان مثال ، اتخاذ آرکی تیپ قهرمان در ارائه شما می تواند مضامین شجاعت ، مقاومت و تحول را بیان کند. با به اشتراک گذاشتن داستانهای شخصی برای غلبه بر موانع ، مخاطبان خود را دعوت می کنید تا خود را قادر به مواجهه و بهترین چالش های خودشان بدانند. ما به عنوان شنوندگان ، ما خود را با آرکیپت ها در داستانهایی که می شنویم مقایسه می کنیم و تصور می کنیم که خودمان به این مناسبت بالا می روند و درست مانند آرکیپت موفق می شویم.

زاویه دیگر این است که خود را به عنوان مربی معرفی کنید و بینش های ارزشمندی و توصیه های عملی را برای کمک به مخاطبان خود در سفر خودشان ارائه دهید. این رویکرد باعث ایجاد اعتماد می شود و شما را به عنوان یک شخصیت اقتدار خیرخواه قرار می دهد و شنوندگان را ترغیب می کند تا پیشنهادات خود را در زندگی خودشان به کار گیرند. از طرف دیگر ، به اشتراک گذاشتن داستانها از مبارزات و پیروزی های روزمره ، احساس تجربه مشترک و همبستگی را ایجاد می کند و این ایده را تقویت می کند که چالش هایی که شما در مورد آنها بحث می کنید برای همه ما مشترک است – به عنوان همه یا هر زن.

ترکیب آرکیپت های یونگین در گفتار شما شامل انتخاب دقیق زبان و تصاویر است. از استعاره ها و زبان نمادین استفاده کنید که با آرکیپت هایی که می خواهید از آن استفاده کنید ، هماهنگ باشد. به عنوان مثال ، هنگام بحث در مورد تحول ، ممکن است از تصاویر یک ققنوس ، مار یا یک شکل دهنده از اسطوره استفاده کنید. این نه تنها روایت شما را غنی می کند بلکه به مخاطب امکان می دهد پیام را در سطح عمیق درونی کند.

تعادل هنگام استفاده از آرکیپت ها در یک سخنرانی بسیار مهم است. در حالی که یک روایت واضح مبتنی بر یک آرکیپت خاص می تواند قدرتمند باشد ، اما اعتماد به نفس بیش از حد بر روی یک تصویر باستانی می تواند منجر به توضیح بیش از حد شود. درعوض ، مخلوط کردن آرکیپت های مختلف را در نظر بگیرید تا پیچیدگی پیام و پیچیدگی مخاطبان خود را منعکس کنید.

سرانجام ، کلمات ساده باستانی مانند “کودک” ، “مادر” ، “پدر” و غیره برای همه افراد در مخاطبان خود طنین بزرگی دارند. ترفند این است که به مخاطبان خود اجازه دهید تا با ارائه جزئیات کافی به آنها ، کار را انجام دهند ، انجمن ها را ایجاد کنند ، اما نه آنقدر که آنها را از استفاده از تصورات خود متوقف می کنید.

Archetypes در داستانهای ساده بهترین کار را می کند که به مخاطبان امکان پر کردن خالی ها را می دهد. شما باید این داستان ها را با احتیاط بسیار زیاد انجام دهید تا آنها هک شده یا احمقانه نباشند. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، می توانید داستانهای قدرتمند و به یاد ماندنی ایجاد کنید که همه ما را به بهترین شکل می نامند ، خود باستانی.

مطالب مرتبط