در برخی مواقع، بازیهای ضریب نامتقارن تبدیل به خانه واقعی نمادهای ترسناک کلاسیک در بازیهای ویدیویی شدند، چه جیسون از جمعه سیزدهم یا Leatherface از Tاو کشتار اره برقی تگزاس. این یک روند خوب است، و بازی هایی مانند کلون های قاتل از فضا دلیل...
در برخی مواقع، بازیهای ضریب نامتقارن تبدیل به خانه واقعی نمادهای ترسناک کلاسیک در بازیهای ویدیویی شدند، چه جیسون از جمعه سیزدهم یا Leatherface از Tاو کشتار اره برقی تگزاس. این یک روند خوب است، و بازی هایی مانند کلون های قاتل از فضا دلیل دیگری بر این است که این رویکرد اگر سرگرم کننده نباشد، چیزی نیست. اگر هوس چیزی متفاوت از چهره های ترسناک افسانه ای دارید، RetroRealms نامی است که ممکن است بخواهید به آن توجه داشته باشید.
RetroRealms بخش های مساوی یک پلت فرم و یک جهان است. این مکانی است که میتوانید بازیهای مبتنی بر فرنچایزهای کلاسیک ترسناک را بازی کنید و بهطور منحصربهفرد آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. آیا می خواهید در نقش مایکل مایرز با مردگان شیطانی مبارزه کنید یا در نقش Ash از بیمارستان روانی اسمیت گروو خارج شوید؟ این ایده است، و Digital Trends پشت درهای بسته در PAX West رفت و متوجه شد که دقیقا چگونه کار می کند و مهمتر از آن، چگونه بازی می کند.
ادای احترام به ترور
در PAX، با تیم هسم، تهیه کننده اجرایی RetroRealms برای Boss Team Games، و مایک هربستر، کارگردان و طراح بازی در WayForward Technologies ملاقات کردم. تیم من را از طریق یک نسخه نمایشی راهنمایی می کند و آن را توضیح می دهد RetroRealms در واقع جهانی است که آنها می سازند، و به آنها اجازه می دهد تا هر فرنچایز ترسناکی را وارد کنند و با آن بازی کنند. هنگام راه اندازی، دو مورد وجود دارد: هالووین و Ash vs Evil Dead (آنها همچنین ایده های زیادی برای اینکه چه کسی می توانند بعداً اضافه کنند) دارند.
مرکز اصلی در RetroRealms اساسا یک پیتزا هات خالی از سکنه است که بازیکنان در منظر اول شخص به بررسی آن می پردازند. این یک چیدمان جالب است که حال و هوای دهه ۸۰ را تداعی می کند که کاملاً با موضوع مطابقت دارد. دو کابینت آرکید وجود دارد، یکی برای هالووین و یکی برای Ash vs Evil Deadو یک اتاق باز پر از دیورامای قابل چرخش که صحنههایی از هر بازی را نشان میدهد.
اتاق دیگری در پشتتر بهعنوان موزه عمل میکند، با جعبههایی که رندرهای سهبعدی از آیتمهای بازیها را در خود جای دادهاند. همانطور که روپوش های مایکل مایرز را بررسی می کنم، صدای خنجر زدنی بامزه می شنوم. یک بال جداگانه دارای یک گالری مردگان شیطانی است که چیزهایی مانند تفنگ ساچمه ای اش و اره برقی در آن دیده می شود. حسم به من میگوید که آنها از نزدیک با دارندگان IP کار کردهاند تا مطمئن شوند که همه جزئیات را به درستی انجام میدهند، تا شکل و سایههای کنارههای Ash.
با انجام گشت با راهنما، زمان بازی فرا رسیده است. به سمت هالووین اول ماشین یک صحنه کوتاه، ارباب را معرفی می کند، موجودی بدخواه که تلاش می کند همه چیز را تصاحب کند. او به مایکل کمک می کند تا از سلولش فرار کند و من شروع به زدن چاقو از این سر تا سر پناهگاه می کنم. اکشن پلتفرم دو بعدی خونین و رنگارنگ بسیار شبیه یک برداشت مدرن از نسخه اصلی است کاسلوانیا فرمول، به خصوص زمانی که من چند چنگال را از دست یک پرستار بدشانس “آزاد می کنم” و شروع به استفاده از آنها به عنوان یک حمله دامنه دار برای افزایش ضربات چاقو می کنم. ترکیبی از پرشهای دیواری، اسلایدهای سریع و حملات باردار کیفیتی شبیه به Mega Man X را به پیمایش اضافه میکند.
همانطور که در اطراف حرکت می کنم، گاهی اوقات با موانعی روبرو می شوم. با فشار دادن یک دکمه، من را به یک نسخه پیچ خورده و جایگزین از همان منطقه می فرستد که پر از هیولاها و زیبایی های ترسناک بدن است. من میتوانم آن سوئیچ را در هر زمانی انجام دهم، اگرچه یک سنج زمانبندی شده مدت زمان این بازدیدها را محدود میکند. این یک راه نرم برای حل معماها و دوری از دشمنان است، اگرچه خطر ظاهر شدن درست بالای یک هیولا به آن خطر می افزاید. سطوح به قدری چالش برانگیز هستند که من چند بار میمیرم، اگرچه یک سیستم بازرسی سخاوتمندانه و بارگذاری مجدد سریع من را به سرعت برمیگرداند. هربستر توضیح میدهد که هر چه میروید کار سختتر میشود، اما میتوانید ارتقای دائمی برای شخصیت خود بخرید تا بعد از ماموریتها آنها را قدرتمندتر کنید.
ضربه دیگری به آن وارد شد
پس از مدتی، من به بازی در نقش Ash در بازی او تغییر می کنم و از اینکه چقدر او احساس متفاوتی دارد، شگفت زده می شوم. او از نظر بدنی کمی کوچکتر است، به طور قابل توجهی سریعتر است و در یک قوس متفاوت حمله می کند. هربستر توضیح می دهد که مایکل مانند یک تانک ساخته شده است، در حالی که Ash بسیار آکروباتیک تر است. این بار Overlord به دنبال Necronomicron است، چیزی که Ash در حالت دراز کشیدن آن را نمی برد. در حالی که اره برقی و تفنگ ساچمهای در میان Deadites منفجر میشوند، نمیتوانم خندهام را حفظ کنم وقتی که در هوا هستم، متوجه حمله رو به پایینی میشوم که باعث میشود ارهام به اره من چسبیده باشد. Ducktales از NES این بچه ها تکالیف کلاسیک پلتفرمر خود را انجام داده اند.
بعد، من به عنوان Ash بازی می کنم، اما در هالووین. دیالوگ بین Ash و Overlord نسبت به قبل متفاوت است و دشمنان اکنون چشمان درخشانی دارند که نشان می دهد آنها نیز مرده شده اند (از آنجایی که Ash بر خلاف مایکل قرار نیست فقط به کشتن همه بپردازد). این سطح را تا حد شگفت انگیزی دوباره میکس می کند، به خصوص در دور بعدی من که در حال کنترل تکراری هستم هالووین قهرمان داستان لوری استرود. من از توانایی منحصر به فرد او در اتساع زمان در یک باس فایت وحشی که من آن را خراب نمی کنم استفاده می کنم. استرود و کلی ماکسول از Ash vs Evil Dead سریالهای تلویزیونی هر دو به عنوان شخصیتهای DLC در دسترس هستند، و مانند مایکل و اش، با سلاحهای منحصربهفرد خود، مانند تفنگ تهاجمی کلی، در دسترس هستند.
به گفته حسم، این تیم ایدههایی برای IPهای ترسناک مختلف دارد – و آنها نیز به آنها دسترسی دارند. آنها همچنین برای بازخورد طرفداران باز هستند. اگر آنها بتوانند چشم انداز تبدیل شدن به یک مرکز عالی از نمادهای ترسناک را که می توانند شخصیت ها را در همه آنها با هم ترکیب کنند، درک کنند، این می تواند شروع چیزی واقعاً جالب برای طرفداران ترسناک باشد.
RetroRealms در ۱۸ اکتبر برای پلیاستیشن ۴، PS5، Xbox Series X/S، Nintendo Switch و رایانه شخصی عرضه میشود.