واریز اعتبار گام سوم از مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ به حساب سرپرستان خانوار دهکهای درآمدی چهارم تا هفتم آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ آغاز شد، در ادامه گام دوم از مرحله دوم برای دهکهای درآمدی اول تا سوم چهارشنبه ۲۰ فروردین پرداخت شد. خانوار مشمول درآمدی چهارم تا هفتم از سومین گام مرحله دوم از تاریخ چهارشنبه ۲۷ فروردین به بعد میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی بهازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان استفاده کنند.
این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود، بر این اساس، دهکهای اول تا سوم بهازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم بهازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد، این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک:
ـ مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را خریداری کنند.
ـ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
ـ مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
ـ اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.
ـ خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، مینومارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرینعسل و والمارکت) اجرا میشود.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»و «مایکت» (نسخه وب اپلیکیشن) دریافت و نصب کنند.
همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
بهمنظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفند ماه، از این پس علاوه بر وجود این امکان از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود.
این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» اتخاذ شده است. این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است.
کدهای استعلام کالابرگ
دومین مرحله از طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ فروردینماه با هدف حمایت از معیشت خانوارها و جامعه هدف (هفت دهک اول درآمدی) آغاز شد و از امروز (۲۰ فروردینماه) حساب سرپرستان خانوارِ دهکهای درآمدی اول تا سوم شارژ شد.چگونه مانده اعتبار خود را استعلام بگیرم؟
به گزارش نبض بورس، دومین مرحله از طرح کالابرگ الکترونیک درحالی از ۱۳ فروردینماه با هدف حمایت از معیشت خانوارها و جامعه هدف (هفت دهک اول درآمدی) آغاز شده است که در مرحله اول این طرح، ۵۵ میلیون نفر از آن استقبال کردهاند و باتوجه به اینکه ۱۳ فروردینماه حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی شارژ شد، امروز (۲۰ فروردینماه) نیز حساب سرپرستان خانوارِ دهکهای درآمدی اول تا سوم شارژ شد.
سرپرستان خانوارِ حدود ۳۰ میلیون نفر از هموطنان از امروز میتوانند با مراجعه به ۲۳۰ هزار فروشگاه از ۱۱ قلم محصول تعریف شده در طرح را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هریک از اعضا خانواده خود خرید کنند.
دهکهای ۴ تا ۷ درآمدی هم از ۲۷ فروردین میتوانند به ازای هر فرد ۳۵۰ هزار تومان خرید کنند.
روش های استعلام کالابرگ
برای اینکه بفهمید یارانه به شما تعلق گرفته است یا نه میتوانید به فروشگاههای زنجیرهای رفاه، جانبو، هفت و.. مراجعه کنید.
همچنین مشمولان طرح با استفاده از نرمافزار «شما»، میتوانند از مانده حساب و همچنین فروشگاههای نزدیک به محل سکونتِ خود مطلع شوند.
چگونه مانده اعتبار خود را استعلام بگیرم؟
اعتبار کالابرگ به کد ملی سرپرست خانوار واریز میشود و سرپرست خانوار میتواند با استفاده از هر کارت بانکی به فروشگاههای تعیینشده مراجعه کرده و حداقل سه قلم کالای مشمول طرح را خریداری کند.
۱- از طریق شمارهگیری کد دستوری # ۱۴۶۳ *۵۰۰ * در تلفن همراه
۲. با استفاده از برنامه کاربردی “شما” که میتوان از طریق کافه بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آنرا نصب نمود.
۳. استعلام اعتبار کالابرگ میتواند از طریق سامانههای آنلاین مانند «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیک»، ارسال پیامک از طریق برنامههای «رفاه» و «شاپرک»، و همچنین مراجعه به فروشگاههای زنجیرهای و سوپرمارکتها انجام شود.
۴. همچنین برای استعلام دهکبندی خانوار، افراد میتوانند کد #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را شمارهگیری کنند.
۵. برای استعلام کالابرگ، کافی است کد #۱۴۶۳۵۰۰ یا #۲۸۷۸۸ را در صفحه تماس وارد کرده و کد ملی سرپرست خانوار را ثبت کنند.